VP Výchovné poradenství, primární prevence

Konzultační hodiny výchovného poradce jsou pro rodiče dle telefonické domluvy, případně e-mailem.
Výchovný poradce:
Mgr. Jarmila Petrová
e-mail: petrova@zspaskov.cz
tel.: 558 115 015

Metodik prevence:
Mgr. Cyril Vráblík
e-mail: vrablik@zspaskov.cz
tel.: 558 115 015
Konzultační hodiny
Pro rodiče:

pondělí 10.00 - 10.45 h

Pro žáky:

pondělí 9.40 - 9.55 h

Po domluvě lze sjednat i jiné termíny!
Statistika vycházejících žáků 2015/2016.
O výchovném poradenství
Poradenské služby jsou na naší škole zabezpečovány výchovným poradcem a metodikem prevence ve spolupráci s vedením školy, třídními učiteli a ostatními pedagogickými pracovníky.

Poradenské služby jsou zaměřeny na
  • primární prevenci patologických jevů
  • kariérové poradenství integrující vzdělávací, informační a poradenskou podporu vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění
  • odbornou podporu při integraci a vzdělávání žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními
  • péče o vzdělávání nadaných žáků
  • průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytváření předpokladů pro jeho snižování
  • průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými problémy, přijímání vhodných opatření, individuální pohovory se žáky, jednání se zákonnými zástupci
  • metodickou podporu učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických poznatků a dovedností do vzdělávací činnosti školy
Kariérové poradenství

Výchovný poradce poskytuje žákům i jejich zákonným zástupcům informace o různých formách dalšího navazujícího studia, zprostředkovává jim informace o přípravnách kurzech ke studiu, přijímacím zkouškám, o dnech otevřených dveří, burzách škol. Zajišťuje návštěvy středních škol a umožňuje jejich zástupcům předávat informace žákům naší ZŠ.

Spolupracuje s PPP a úřadem práce při zajišťování profesní diagnostiky a informování o aktuální situaci na trhu práce. Ve vzdělávací oblasti “ Člověk a svět práce” probíhá rozvoj žáků vzhledem k jejich profesnímu zaměření, sebepoznávání a orientaci ve světě práce.
Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Žákem se speciálními vzdělávacími potřebami je žák, který k naplnění svých vzdělávacích možností nebo k uplatnění práv na rovnoprávném základě s ostatními potřebuje poskytnutí podpůrných opatření z výčtu uvedeném v § 16 školského zákona.

Při plánování a realizaci vzdělávání žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními je zapotřebí počítat s tím, že žáci se ve svých vzdělávacích potřebách a možnostech liší. Podpora při vzdělávání těchto žáků je zaměřena na maximální využití vzdělávacího potenciálu každého žáka s ohledem na jeho individuální možnosti a schopnosti. Proto každý pedagog přizpůsobuje své vzdělávací strategie stanoveným podpůrným opatřením. Pravidla pro použití podpůrných opatření školou stanovuje vyhláška č. 27/2016.

Podpůrná opatření se podle organizační, pedagogické a finanční náročnosti člení do pěti stupňů. Podpůrná opatření prvního stupně uplatňuje škola i bez doporučení školského poradenského zařízení na základě plánu pedagogické podpory. Podpůrná opatření druhého až pátého stupně škola uplatňuje pouze s doporučením školského poradenského zařízení.

Prostředkem podpory I. stupně je individualizovaná pomoc učitele. Jde o etapu přímé pomoci podpory žáka učitelem ve výuce. Učitel nebo třídní učitel eviduje obtíže žáků, provádí pedagogickou diagnostiku pro zjištění žákových vzdělávacích specifik, realizuje dopomoc v hodinách, případně i občasnou pomoc mimo vyučování, spolupracuje s rodiči při překonávání obtíží. Prvotní podporu navrhuje a realizuje učitel sám, často konzultuje problémy žáka s těmi učiteli, kteří učí v paralelní třídě nebo mají zkušenost s výukou stejného předmětu, výchovným poradcem, školním metodikem prevence. Pokud se obtíže žáka nevyřeší v průběhu 3 - 6 měsíců individualizované pomoci učitele je následně vytvořen plán pedagogické podpory (příloha č. 3 vyhlášky č. 27/ 2016), který přistupuje komplexněji k řešení problému a vyžaduje zapojení více pedagogů. PLPP sestavuje třídní učitel nebo učitel konkrétního vyučovacího předmětu za pomoci výchovného poradce. Před jeho zpracováním proběhnou rozhovory s jednotlivými vyučujícími s cílem stanovení metod práce s žákem, způsobu osvojení znalostí a dovedností. Výchovný poradce stanoví termín přípravy PLPP a organizuje společné schůzky s třídním učitelem, rodiči, pedagogy, vedením školy i se samotným žákem. Po 3 měsících se vyhodnotí posun žáka. Pokud dojde k pozitivní změně, potrvá pedagogická podpora dále nebo je ukončena. Jestliže je stav beze změny nebo s tendencí ke zhoršení doporučí škola ZZ návštěvu ŠPZ, kterému škola předá PLPP.

Osobou, která je pověřena ředitelem školy k jednání se ŠPZ je výchovný poradce. ŠPZ zjistí personální a materiální podmínky školy v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření. ŠPZ projedná před vydáním doporučení návrh doporučených podpůrných opatření se školou. Podpůrná opatření škola poskytuje bezodkladně po obdržení doporučení ŠPZ a udělení písemného informovaného souhlasu ZZ.

Není-li možné ze závažných důvodů zabezpečit bezodkladné poskytování doporučeného podpůrného opatření, poskytuje škola po projednání se školským poradenským zařízením a na základě informovaného souhlasu ZZ po dobu nezbytně nutnou jiné podpůrné opatření stejného stupně. Není-li doporučené podpůrné opatření poskytnuto do 4 měsíců ode dne vydání doporučení, škola projedná tuto skutečnost se ŠPZ.

Škola ve spolupráci se žákem a ZZ průběžně vyhodnocuje poskytování podpůrných opatření. ŠPZ vyhodnocuje poskytování PO ve lhůtě jím stanovené, nejdéle však do 1 roku od vydání doporučení.

Shledá- li škola, že podpůrná opatření nejsou dostačující nebo nevedou k naplňování vzdělávacích možností a potřeb žáka doporučí bezodkladně ZZ využití pomoci ŠPZ stejně tak, shledá-li, že PO již nejsou potřebná.

Individuální vzdělávací plán zpracovává škola, vyžadují-li to speciální vzdělávací potřeby žáka. IVP zpracovávají vyučující předmětů, na které se vztahují PO, třídní učitel IVP kompletuje. IVP je vytvářeno na základě doporučení ŠPZ a žádosti ZZ žáka.

IVP je závazným dokumentem, je součástí dokumentace žáka ve školní matrice (příloha č.2 k vyhlášce č. 27/2016).

IVP je zpracován do 1 měsíce ode dne, kdy škola obdržela doporučení a žádost ZZ. IVP může být doplňován a upravován v průběhu školního roku podle potřeb žáka.

Škola seznámí s IVP všechny vyučující žáka a ZZ, který tuto skutečnost potvrdí podpisem. Poskytování IVP lze pouze na základě informovaného souhlasu ZZ.

ŠPZ ve spolupráci se školou vyhodnocuje IVP jednou ročně.

Asistent pedagoga poskytuje podporu jinému pedagogickému pracovníkovi při vzdělávání žáka či žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rozsahu podpůrného opatření. Hlavní činnosti AP jsou stanoveny v § 5 vyhlášky 27/2016.

Jako podpůrné opatření podle doporučení ŠPZ a přiznaného stupně podpory je na naší škole realizován i předmět speciálně pedagogické péče.

Vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků

Za nadaného žáka se považuje žák, který při adekvátní podpoře vykazuje ve srovnání s vrstevníky vysokou úroveň v jedné či více oblastech rozumových schopností, v pohybových, manuálních, uměleckých nebo sociálních dovednostech.

Zjišťování mimořádného nadání včetně vzdělávacích potřeb žáka provádí ŠPZ ve spolupráci se školou.

IVP mimořádně nadaného žáka sestavuje třídní učitel ve spolupráci s učiteli vyučovacích předmětů, ve kterých se projevuje mimořádné nadání žáka a s výchovným poradcem. Při sestavování IVP vycházíme z § 28 vyhlášky č. 27/2016. Práce na sestavení IVP jsou zahájeny okamžitě po obdržení doporučení ŠPZ nejpozději však do jednoho měsíce od obdržení doporučení ŠPZ. Součástí IVP je termín vyhodnocení naplňování IVP. Pro nadaného žáka učitelé připravují a zadávají školní práci, která odpovídá a rozvíjí úroveň jeho úroveň dovedností v oblasti nadání.

Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

Vzdělávání žáků, u kterých bylo ŠPZ diagnostikováno LMP se uskutečňuje podle RVP ZV - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.

Informace k přijímacímu řízení Seznam středních škol v Moravskoslezském kraji
Seznam vybraných spolupracujících organizací (kontakty) na úseku primární prevence, výchovného poradenství

Pedagogicko-psychologické poradny
PPP Frýdek-Místek, Palackého 130, tel. 558 432 084
PPP Ostrava - Kpt. Vajdy 2656/1a, tel. 553 810 700, 553 810 701

Speciálně pedagogické centra
SPC Frýdek-Místek, 28. října 1884, tel. 558 438 644
SPC Ostrava- Kpt. Vajdy 2656/1a, tel. 956 746 805

Středisko výchovné péče, Frýdek-Místek, 28. října 1639,
tel. 558 647 276, 558 629 348

Odbor sociální péče Magistrátu města Frýdek-Místek,
Palackého 115,
oddělení sociálně právní
ochrany dětí (terénní sociální pracovníci),
oddělení sociálního poradenství pro mládež
(kurátorka
Mgr. Valérie Votýpková
tel. 558 609 641 a 777 921 362,
vedoucí oddělení Mgr. Miroslava Stopková
tel. 558 609 699)

Informační a poradenské středisko pro volbu povolání Úřadu práce Frýdek-Místek
Na Poříčí 3510, tel. 950 113 458

ostatní:
Okresní metodik preventivních aktivit (PPP F-M)
Mgr. Zdeňka Neničková,
tel. 558 644 750

Centrum nové naděje, Frýdek-Místek, Palackého 129,
tel. 558 629 223

Pavučina, o.p.s., Ostrava-Kunčičky, Bořivojova 620/29,
vedoucí preventivních programů Ivo Neuvirt
tel. 774 623 316

Praktický lékař pro děti a dorost MUDr. Elena Izraelová,
tel. 558 671 525

Policie ČR, obvodní oddělení Brušperk, pprap. Dalibor Mašlonka,
tel. 974 732 701, 558 666 222,
735 788 996
Změny názvů středních škol
  • Janáčkova konzervatoř a Gymnázium v Ostravě, příspěvková organizace – změněn název na Janáčkova konzervatoř v Ostravě, příspěvková organizace
  • Střední průmyslová škola chemická akademika Heyrovského a Gymnázium, Ostrava, příspěvková organizace – změněn název na Střední průmyslová škola chemická akademika Heyrovského, Ostrava, příspěvková organizace
  • Gymnázium, Český Těšín, příspěvková organizace – změněn název na Gymnázium Josefa Božka, Český Těšín, příspěvková organizace
Organizační změny
  • Janáčkova konzervatoř a Gymnázium v Ostravě, příspěvková organizace – změněn název na Janáčkova konzervatoř v Ostravě, příspěvková organizace
  • Střední průmyslová škola chemická akademika Heyrovského a Gymnázium, Ostrava, příspěvková organizace – změněn název na Střední průmyslová škola chemická akademika Heyrovského, Ostrava, příspěvková organizace
  • Gymnázium, Český Těšín, příspěvková organizace – změněn název na Gymnázium Josefa Božka, Český Těšín, příspěvková organizace
Nové obory vzdělávání od 1. 9. 2016

Obory vzdělání s výučním listem

  • Střední odborná škola, Bruntál, příspěvková organizace
    Strojní mechanik
    Truhlářská a čalounická výroba
    Pečovatelské služby
  • Střední škola ekonomicko-podnikatelská Studénka, o. p. s.
    Strojní mechanik
  • Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
    Mechanik opravář motorových vozidel

Obory vzdělání s maturitní zkouškou

  • Hotelová škola, Frenštát pod Radhoštěm, příspěvková organizace
    Podnikání – nástavbové studium

Obory vzdělání poskytující vzdělání v konzervatořích

  • Církevní konzervatoř Opava
    Zpěv (denní a kombinovaná forma vzdělávání)
Nové obory vzdělávání (ve schvalovacím řízení)

Obory vzdělání s maturitní zkouškou

  • Soukromá střední škola podnikatelská, s. r. o., Opava
    Tiskař na polygrafických strojích
  • Střední škola techniky a služeb, Karviná, příspěvková organizace
    Logistické a finanční služby
  • Gymnázium a Střední odborná škola, Frýdek-Místek, Cihelní 410, příspěvková organizace
    Gymnázium 8leté
  • Střední průmyslová škola, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Frýdek-Místek, příspěvková organizace
    Strojírenská metalurgie
    Veřejnosprávní činnost (denní i dálková forma vzdělávání)
  • Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola svaté Anežky České, Odry
    Zdravotnický asistent
  • AGEL Střední zdravotnická škola s.r.o., Ostrava
    Zdravotnický asistent (denní i dálková forma vzdělávání)
    Zdravotnické lyceum
    Laboratorní asistent
  • Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s.
    Předškolní a mimoškolní pedagogika (denní i dálková forma vzdělávání)
  • Střední odborná škola Třineckých železáren
    Provoz a ekonomika dopravy
  • AHOL - Střední odborná škola, s.r.o., Ostrava
    Ortoticko - protetický technik

Obory vzdělání s výučním listem

  • Albrechtova střední škola, Český Těšín, příspěvková organizace
    Tiskař na polygrafických strojích
  • Střední škola, Dětský domov a Školní jídelna, Velké Heraltice, příspěvková organizace
    Potravinářská výroba
  • Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, s. r. o.
    Rekondiční a sportovní masér

SCHRÁNKA DŮVĚRY

Připravili jsme pro TEBE elektronickou schránku důvěry!

Adresa - sídlo organizace

Základní škola Paskov, okres Frýdek-Místek, příspěvková organizace
Kirilovova 330
739 21 Paskov

 

Fakturační údaje

Základní škola Paskov, okres Frýdek-Místek, příspěvková organizace
Kirilovova 330
739 21 Paskov
IČ: 750 26 261

 

Datová schránka

ID schránky: zjsmnf5
 
 

Zřizovatel

Město Paskov

Ředitelka

Mgr. Lucie Butkovová
Tel.: +420 558 115 012

 

Kontakty ZŠ

Tel. info ZŠ: +420 558 115 011
Tel. jídelna: +420 558 115 008
Tel. družina: +420 558 115 017
Tel. sborovna I. st.: +420 558 115 016
Tel. sborovna II. st.: +420 558 115 015
Tel. malá škola: +420 558 115 002
E-mail ZŠ: info@zspaskov.cz 
E-mail jídelna: jedlickova@zspaskov.cz
E-mail družina: michalkova@zspaskov.cz

 

Identifikace školy

Red IZO: 600 134 075
IZO: 102092222

GPS: 49°43'58.013"N, 18°17'21.770"E

Autobusové spojení

zastávka Paskov,,sokolovna - linky 39, 370
zastávka Paskov,,u hřbitova